Laten we het in dit artikel hebben over het uitnodigen van mensen voor uw zakelijke evenementen. De tips die ik later ga delen, zijn niet alleen van toepassing op zakelijke evenementen, maar ook op normale evenementen.

Als je hebt geprobeerd mensen uit te nodigen voor je zakelijke evenementen, of het nu gaat om netwerken of gesprekken, ben je het met me eens dat het niet gemakkelijk is om de cijfers te krijgen, vooral als je zakenmensen uitnodigt, omdat ze prioriteit geven aan bijna alle evenementen op basis van ROI (Return On Investment) – als uw evenement hun tijd om daar te zijn niet rechtvaardigt, zult u hoogstwaarschijnlijk een slechte opkomst hebben.

Op basis van mijn ervaringen en observaties van de andere zeer ervaren netwerkers in mijn zakenkring, realiseer ik me dat er waarschijnlijk maar drie dingen zijn die je moet doen om een ​​hoog opkomstpercentage voor je evenementen te krijgen.

1. Is dit wat ze nodig hebben?

Ik nodig niet iedereen uit die ik ontmoet voor mijn zakelijke evenementen zoals BNI. Als het eerste dat je een nieuw iemand ontmoet, is om hem / haar te vragen om naar je evenement te komen, dan is dit iets dat je misschien wilt stoppen en opnieuw wilt nadenken.

Luisteren is verreweg de belangrijkste vaardigheid die we moeten leren en verfijnen (niet alleen voor zaken). Het eerste dat we dus beginnen, is om relevante vragen te stellen. Als u bijvoorbeeld een evenement organiseert voor internetondernemers om samen te komen en te netwerken, moet u vragen en beoordelen of de persoon met wie u spreekt dit interessegebied heeft.

Een goede vraag waarmee u kunt beginnen, is: ‘Bent u naar andere zakelijke netwerkevenementen geweest?’. Deze vraag helpt je niet alleen om ze beter te begrijpen, maar laat ze ook onthullen of ze denken dat ze een dergelijke blootstelling nodig hadden. Het zal je verbazen dat sommige bedrijfseigenaren deze vraag zullen beantwoorden en toegeven dat ze vaker zouden moeten netwerken! Denk je nu dat als je ze op dit moment voor je evenement uitnodigt, de persoon veel ontvankelijker zal zijn en je uitnodiging op prijs zal stellen?

2. Aanhoudend – de extra inspanning die het verschil maakt

Veel uitnodigingen die ik tegenwoordig ontvang, zijn zelden meer dan 3 keer. Als u een evenement houdt dat regelmatig plaatsvindt (bijvoorbeeld maandelijks), moet u volhardend zijn en niet minder dan 7 keer blijven uitnodigen. Meestal zijn mensen zo vriendelijk om u te vertellen dat ze andere verplichtingen hebben en uw evenement niet kunnen bijwonen. Als dit het geval is, nodig ze dan opnieuw uit wanneer je volgende evenement eraan komt. Dit soort follow-up is de sleutel die het verschil maakt.

Ik herinnerde me dat ik een zakenpartner van me uitnodigde die me maar liefst 5 tot 10 keer had afgewezen (ik ben de tel kwijtgeraakt …) vanwege zijn gebruikelijke ochtendverplichtingen. Op een dag haalde hij eindelijk mijn BNI (Business Network International) -evenement en bedankte me voor de uitnodiging om zo’n eye-opening bij te wonen. Ik denk dat we soms gewoon volhardend moeten zijn, vooral als je ziet dat jouw evenement waarde toevoegt aan de anderen.

3. Herinneringen – het geheim van 100% opkomst

Ik weet nooit dat een simpele herinnering zo’n groot verschil kan maken, totdat ik een materiaal tegenkwam van Dr. Ivan Misner die vermeldt dat herinneringen belangrijk zijn en we de mensen die ermee hebben ingestemd om naar onze evenementen te komen een of twee dagen voor de evenement.

Het kan soms frustrerend zijn als je ziet dat de persoon die je hebt uitgenodigd uiteindelijk niet is komen opdagen omdat hij het vergeten is. Daarom kan een eenvoudige herinnering via telefoon of sms erg nuttig zijn. Op het moment van posten zijn er al systemen om automatische herinneringen te sturen naar mensen die zich hebben geregistreerd voor evenementen. Een bedrijf dat u kan helpen om van deze technologie gebruik te maken, is FlexiSoft – beheerd door Norman Chin van BNI Singapore, Raffles Chapter.