Steeds meer ondernemers beginnen hun eigen webwinkel. Niet zo gek, want het starten van een eigen webshop is een mooie manier om je producten of diensten aan een groter publiek aan te bieden. Hoewel zo’n besluit heel veel mogelijkheden met zich meebrengt, kan er ook heel wat op je afkomen. Kleine ondernemers die handgemaakte producten verkopen, zoals sieraden, accessoires of kleding, zijn vaak genoodzaakt hun voorraad in huis of in hun studio of atelier te bewaren. Met beperkte ruimte kan dat een behoorlijke chaos creëren. Verder moet je natuurlijk ook nog bestellingen voor klanten inpakken en versturen, en je eigen administratie bijhouden. Hoe houd je de boel op orde als ondernemer vanuit huis?

Maak het jezelf gemakkelijk


Als je veel verschillende producten verkoopt is het fijn als je de voorraad van ieder product eenvoudig kunt bijhouden en beheren. Wanneer een product verkocht is wil je deze graag zo snel en gemakkelijk mogelijk terug kunnen vinden: op deze manier bespaar jij tijd, en kan het product sneller worden opgestuurd naar de klant. Als je niet urenlang wilt zoeken tussen alle dozen, is het een goed idee om de dozen te labelen. Zo weet je precies waar je welk product kunt vinden. In zo’n geval kun je het beste kiezen voor etiketten die vlekvrij en lichtbestendig zijn, zoals bijvoorbeeld Dymo etiketten. Zo blijft de informatie op de labels goed zichtbaar en kun jij lekker lang vooruit! Je kunt je producten bijvoorbeeld labelen op soort, kleur en maat. Eigenlijk geldt: hoe meer onderscheid je maakt, hoe sneller jij kunt checken of je een product nog op voorraad hebt en hoeveel je eventueel nog moet bijbestellen of maken. Dat is handig voor jou én voor de klant, en je creëert hiermee meer rust binnen jouw bedrijf. 

Opplakken en gaan


Ook het inpakken en versturen van bestellingen kan een behoorlijke klus zijn, vooral als er dagelijks veel bestellingen binnenkomen. Ook bij het versturen van producten komen labels handig van pas. Dymo 11354 labels kunnen ook worden gebruikt als verzendlabel, zodat jij eenvoudig de adressen van klanten kunt uitprinten of opschrijven. Even opplakken en alles kan de deur uit! Ook hiermee bespaar jij jezelf een hoop tijd. Dit soort systemen kunnen jou helpen om je woon- en werkplek georganiseerd te houden en alles zo vlot mogelijk te laten lopen.

Geen rondslingerende bonnetjes


Als ondernemer houd je ook je eigen administratie bij. Om te voorkomen dat overal losse formulieren, brieven, facturen en bonnetjes gaan rondslingeren kun je het beste belangrijke documenten in mappen bewaren. Deze mappen kun je eventueel ook weer labelen: zo kun je belangrijke informatie snel en makkelijk raadplegen als dat nodig is. Ook voelt het lekker opgeruimd en overzichtelijk, zodat jij kunt focussen op dat waar jouw échte passie ligt: het runnen van jouw bedrijf en het maken en inkopen van mooie producten.