Search Engine Optimization of SEO is het dusdanig aanpassen van uw webpagina dat hij beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Deze vorm van zoekmachine marketing wordt steeds populairder en als u uw concurrenten bij wilt houden, zult u er toch echt aan moeten geloven. Om de fijne kneepjes van het vak gauw onder de knie te krijgen, kunt u een SEO-training op uw marketingafdeling laten geven. Daarover leest u in deze blog meer. 

Waarom SEO?

SEO is een relatief goedkope manier van zoekmachine marketing. Het is in principe namelijk gratis. Voor SEA dient u voor elke nieuwe advertentie weer te betalen. Daarnaast zijn de resultaten van SEO veel langduriger dan die van SEA. Een pagina hoeft maar één keer geoptimaliseerd te worden, en daarvan kunt u de vruchten blijven plukken. Dat terwijl advertenties steeds opnieuw ingekocht dienen te worden. 

Waarom een SEO-training?

SEO is dus in principe gratis, maar er is wel een heleboel specifieke kennis voor nodig. Wanneer u de optimalisatie uitbesteedt, kan dit een heleboel geld kosten. Wanneer u uw marketingafdeling echter een SEO-training laat doen, zult u al deze kennis over SEO in huis hebben en optimalisatie niet meer aan een andere partij over te hoeven laten. Door initieel te investeren in uw personeel, kunt u op de lange termijn dus een heleboel geld besparen!

Wat komt er allemaal aan bod?

Bij SEO komen verschillende aspecten kijken. Om u zo goed mogelijk op weg te helpen, zullen ook al deze aspecten aan bod komen tijdens een SEO-training. U kunt bijvoorbeeld denken aan het doen van een zoekwoordenonderzoek. Ook zult u leren de structuur van uw site in kaart te brengen. Vervolgens leert u hoe u zoekwoorden het beste in kan delen. Daarnaast zal misschien het belangrijkste aspect natuurlijk aan bod komen: het optimaliseren van content. Ten slotte zal er aandacht besteed worden aan het plaatsen van interne links.